Czym jest portal eUrząd
Celem portalu eUrząd jest umożliwienie mieszkańcom i przedsiębiorcom dostępu do informacji o własnych zobowiązaniach wobec gminy Tychy wraz z możliwością obsługi online opłat za te zobowiązania. Portal został zbudowany w ramach projektu „eUrząd – tyski portal informacyjno – płatniczy”.
Usługi świadczone poprzez portal można podzielić na usługi dostępne publicznie i nie wymagające rejestracji w portalu oraz na usługi wymagające rejestracji i sprawdzenia tożsamości osoby z nich korzystającej.
Usługi dostępne publicznie to np. dostęp do informacji o planie i wykonaniu budżetu. Dostęp do informacji w tym zakresie uzyskasz wybierając pozycję Budżet gminy z menu głównego zlokalizowanego w górnej części strony.
Usługi wymagające rejestracji w portalu obejmują:
- dostęp do informacji o Twoich: zobowiązaniach podatkowych (składniki podatku, raty, zrealizowane płatności), opłatach lokalnych (użytkowanie wieczyste, dzierżawa), prowadzonych sprawach oraz wpisach w rejestrach (np. rejestr zezwoleń na sprzedaż alkoholu, rejestr umów dzierżawnych),
- możliwość realizacji płatności Twoich zobowiązań.
W portalu eUrząd możesz uzyskać dostęp do własnych danych oraz do danych podmiotów prawnych, które reprezentujesz. Możesz również w ich imieniu realizować płatności. Jeżeli chcesz uzyskać dostęp do danych podmiotów prawnych, które reprezentujesz, musisz złożyć stosowne upoważnienie w momencie rejestracji.
Instrukcja korzystania z portalu eUrząd
Poniżej udostępniamy instrukcję obsługi portalu eUrząd:
Dostępne filmy instruktażowe
Aby uruchomić film z interesującego Cę zakresu kliknij na właściwy link udostępniony poniżej: